تولدم مبارك


 28 بهمن تولدم مبارك

حضور کمرنگ

دوستان گرامی

سلام

از حضور شما در وبلاگم بی نهایت سپاسگزارم


از حضور کمرنگم در وبلاگ هایتان به دلیل قطع سیستم منزل شرمنده ام

تعزیرات


تعزيرات حكومتي، بدون قدرت اجرايي؟
آخر نفهميديم تعزيرات حكومتي، قدرت اجرايي دارد يانه؟ قيمت بسياري از ارزاق و اجناس ضروري و مورد نياز روزانه مردم به تنوع و گوناگوني مغازه‌هاي تهران بستگي دارد و هركس هرچه دلش خواست قيمت‎گذاري مي‌كند و مردم هم مجبورند بخرند و كسي هم نيست رسيدگي كند!
آيا افراد پير و ناتوان و يا نوجواناني كه مسئوليت خريد روزانه خانه به دوش‌شان است، مي‌توانند با كوزه‎اي آب و يك قرص نان، گِرد شهر بگردند و آن مغازه ارزان‌فروش ناياب را بيابند و فقط از آن‌جا خريد كنند؟ چرا نبايد با حضور در اولين فروشگاه دم دست، بدون دغدغه‌ِ گران خريدن، خريد كرد و اطمينان داشت كه كلاه سر آدم نمي‌رود؟ اميدواريم تعزيرات حكومتي به اين موضوع رسيدگي و يك جواب منطقي مكتوب براي روشن شدن اذهان مردم ارايه كند.

علي اكبر فرقاني ـ تهران

26 دی 92 جمهوری اسلامی ص5

پايتخت

 

در  پايتخت چه خبر است؟

 شنيده بوديم كه «هركس بامش بيش، برفش بيشتر!‌» اما نشنيده بوديم كه مداحان پايتخت‌نشين هم براي خود عالَمي دارند! حتماً مي‌پرسيد چرا؟ ابتدا درباره بام و برف توضيحاتي مي دهم تا  به مسأله مداحان برسم. تهران شهري پرزرق و برق است كه سرمايه‌داران نقاط شمالي آن را اشغال كرده‌اند. خانه‌هاي مجلل و خودروهاي شيك و گرانقيمت از آن افراد پولدار و به اصطلاح مرفه جامعه است. ميوه‌هاي خوب در مغازه‌هاي شمال شهر است، حتي مخازن زباله و معابر عمومي آن‌ها با جنوب شهر تفاوت دارد، از اينرو مي‌گويند هر كس بامش بيش، برفش بيشتر! جنوب‌ شهري‌ها كه در خانه‌هاي 30، 40 متري و در كوچه پس كوچه‌هاي كم عرض و خانه‌هاي فرسوده زندگي مي‌كنند، گرچه برفشان كمتر است ولي مشكلات بيشتري دارند و مجبورند ميوه‌هاي ارزان قيمت بخرند و در نهايت به دليل عدم تعادل دخل و خرج از خير ميوه خوردن بگذرند!

حال مي‌رسيم به مداحان اهل بيت. حضور مردم در مراسم عزاداري يا مناسبت‌هاي اعلام شده در مساجد و ديگر مكان‌ها به خاطر اعتقادشان به اهل بيت و نوعي سنت اسلامي است،  اما برخي از مداحان به جاي پرداختن به موضوع اصلي به حاشيه مي‌روند و به كار بردن كلمات ركيك و با سخنان غيرمنطقي به افرادي كه براي كشور و جامعه مفيد بوده‌اند و خدمات شايسته‌اي انجام داده‌اند، برچسب‌هاي ناچسب مي‌زنند و  جو را متشنج و مردم را از حضور يكپارچه در آيين‌هاي ديني بيزار مي‌كنند.  روزهاي گذشته  هم درباره يكي از مداحان «هفت‌تيركش!» در پايتخت خبري چاپ شد كه بازتاب‌ و حاشيه‌هاي فراواني را به همراه داشت. مداحان اهل بيت و عصمت و طهارت(ع) بايد الگوي ديگران باشند جامعه چنين بي‌انضباطي‌ها را نمي‌تواند تحمل كند. اگر به اين‌گونه مسائل با دقت و حساسيت‌  لازم رسيدگي نشود، قطعاً تبعات منفي به همراه خواهد داشت.

براي آگاهي از بازتاب اين حادثه در جامعه نظرات چند تن از هموطنان را جويا شديم كه چكيده آن را در زير مي‌خوانيد:

محسن 30 ساله مي‌گويد: مشخص نيست چرا اين‌گونه مسائل بيشتر در تهران اتفاق مي‌افتد!

رضا مؤمني معتقد است: وقتي خبرهايي از اين دست در مطبوعات چاپ مي‌شود، مردم اعتمادشان از مداحان سلب مي‌شود و ما توقع نداريم  مداحان معروف اين‌گونه رفتار كنند.

امير مخدومي 46 ساله مي‌گويد: تخريب چهره‌هاي انقلابي توسط برخي مداحان و به كاربردن اسلحه از سوي يكي از مداحان سرشناس كشور و ناديدهگرفتن اين اعمال،  موجب بدبيني مردم به نظام مي‌شود كه بايد مسئولان قوه قضائيه به اين‌ مسائل به طور جدي رسيدگي كنند.

تقوي، 50 سال دارد و فرهنگي است. او عقيده دارد: مداحي اين نيست كه عده‌اي را دور هم جمع كنند و لباس سياه بپوشند اما در خدمت تخريب ديگران باشند!  اخيراً يكي از مداحان در يكي از بزرگراه‌هاي تهران به بهانه دفاع از خانواده از اسلحه استفاده كرده است كه مردم چنين كارهايي را برنمي‌تابند.

گفتني‌ها و شنيدني‌ها  و درددل‌ها بسيار است، اما آنچه به جايي نمي‌رسد، فرياد است!

علي اكبر فرقاني ـ تهران

هفته نامه راوي 24 دي 92

انتخاب عینک چگونه باید باشد؟

چشم پزشكان پس از معاينه، براي بيماران خود عينك‌هاي طبي يا آفتابي تجويز مي‌كنند و انتخاب عينك بستگي به بودجه و سليقه بيماران دارد، گرچه در حال حاضر بسياري از مطب‌هاي چشم‌پزشكي، غرفه عينك‌سازي يا عينك‌فروشي هم راه‌اندازي كرده‌اند، اما برخي بيماران به جاي خريد از آن‌ها ترجيح مي‌دهند عينك مورد نيازشان را از ديگر مراكز فروش تهيه كنند. 

براي انتخاب عينك خوب، بهتر است از اپتومتريست‌هايي كه در برخي عينك‌فروشي‌ها حضور‌ دارند، كمك گرفت. قطعاً براي بسياري از مردم اين سئوال پيش خواهد آمد كه چه عينكي انتخاب كنند تا بتوانند ديد بهتري داشته باشند. براي اطلاع خوانندگان به خيابان انقلاب اسلامي، خيابان فلسطين مراجعه و با فرزين اسدي، اپتومتريست گفتگويي انجام شده كه خلاصه آن را در زير مي‌خوانيد: 

* گراني عينك‌ها 

گران بودن عينك هم به خاطر ماركش است و هم به خاطر نگين و كاربرد طلا است. بعضي عينك‌ها هم عدسي‌هاي گران دارند. بهترين عدسي فناوري آلمان است. هر چقدر عدسي گرانتر باشد، ديرتر خش مي‌افتد و شفافيت بيشتري دارد و به اين ترتيب گاه قيمت عينك به ميليون‌ها تومان مي‌رسد. 

اسدي، تفاوت عدسي چيني با ديگر عدسي‌ها را در شفافيت و ديرتر خش افتادن و عمر بيشتر آن‌ها مي‌داند و مي‌گويد: عدسي‌هاي چيني مقاومت كمتري دارند.‎ وي معتقد است كه عينك‌ خوب حتما بايد عينك اورژينال باشد، ولي بيشتر انتخاب‌ها سليقه‌اي است. به هنگام انتخاب، فرد، بايد اندازه و راحتي عينك را خود احساس كند‎.‎ 

اسدي در باره تفاوت و كيفيت شيشه با پلاستيك مي‌گويد: شيشه ديرتر خش مي‌افتد، ولي سنگين‌تر از پلاستيك است و به علت شكستن آسيب‌پذير است، اما پلاستيك سبك است و از فناوري آنتي‌رفلكس بهره مي‌برد، در صورتي كه شيشه، اين مزيت را ندارد. پس پلاستيك بهتر از شيشه است‎.‎‏ ‏ 

* تفاوت چشم‌پزشك و اپتومتريست 

وي در خصوص تفاوت اپتومتريست و چشم پزشك، معتقد است كه از نظر تعيين نمره عينك هيچ فرقي با هم ندارند، ولي چشم پزشكان تخصصي‌تر است، زيرا اگر چشم مشكلاتي مثل ناخنك يا قوز قرنيه داشته باشد مي‌تواند بيمار را راهنمايي ‌كند پس چشم پزشك از اپتومتريست بهتر است‎.‎‏ 

* مزاياي عينك آفتابي در زمستان 

فرزين اسدي درباره استفاده از عينك‌‌هاي آفتابي در زمستان، مي‌گويد: استفاده ازعينك آفتابي در زمستان بايد كاربرد بيشتري داشته باشد، زيرا در زمستان بازتاب نور بر روي برف شديدتر از تابستان است و به چشم‌ها بيشتر آسيب مي‌رساند. به خصوص كساني كه آب مرواريد دارند يا چشم‌هاي ضعيف داشته‌اند و در حال انجام عمل ليزيك هستند، بهتر است از عينك‌هاي آفتابي استفاده كنند. 

اسدي در ادامه اين گفت‌وگو تأكيد كرد: شستشوي شيشه‌هاي پلاستيكي حتماً بايد با آب ولرم و شامپو بچه انجام شود، زيرا در صورت استفاده از مواد شوينده مانند: مايع ظرفشويي و ساير محصولات به علت بالا بودن درصد مواد شيميايي به كار رفته در آن‌ها، پوشش‌هاي آنتي رفلكس عدسي‌هاي پلاستيكي از بين مي‌رود، ولي در شيشه اين موارد مهم نيست. 


19 دی 92 جمهوری اسلامی ص5

..............


توضیح : دوستان گرانمایه از حضور شما در وبلاگم سپاسگزارم

کمرنگ شدنم را به دلیل عدم دسترسی به اینترنت ببخشید.


جدی گرفتن سرقت لوازم خودرو


 
كمبود پاركينگ در شهرهاي بزرگ از جمله تهران موجب شده مردم براي انجام كارهاي ضروري يا روزانه، خودرويشان را به محض اين كه جايي يافتند، پارك كنند و درهاي آن را قفل و خودرو را به امان خدا رها مي‌كنند. اما هنگام بازگشت متوجه مي‌شوند برخي از لوازم داخل خودرو توسط سارق يا سارقان به سرقت رفته است. افرادي كه خودرويشان يا محتوياتش مورد دستبرد قرار مي‌گيرد، براي رسيدگي به موضوع، با 110 تماس مي‌گيرند يا كلانتري حوزه استحفاظي را در جريان قرار مي‌دهند تا مأمور يا مأموران كلانتري در محل حاضر شوند و با تحقيقات لازم، برگه‌اي به صاحب خودرو ‌دهند تا براي پيگيري بقيه كارها، به كلانتري حوزه استحفاظي و تجسس مراجعه و با تشكيل پرونده، مراحل قانوني شروع ‌شود. عده‌اي به دليل بيكاري، تن‌پروري و برخي هم به علت توقع‌هاي غيرمشروع، مي‌خواهند بدون هيچ زحمتي يك شبه با اموال مردم صاحب سرمايه شوند و دست به كارهاي غير اخلاقي يا غيرقانوني مي‌‌زنند. برخورد با سارقان بايد به طور جدي، اساسي و بدون ملاحظه‌كاري انجام شود تا آن‌ها پس از دستگيري و گذراندن دوران محكوميت، به خود اجازه سرقت دوباره را ندهند و قوه قضائيه نبايد به راحتي به اين‌گونه افراد اجازه مرخصي دهد يا وثيقه را بهانه‌اي براي نرفتن به زندان و ادامه خلافكاريشان قرار دهند، به دليل اين كه اشخاصي كه اموال آنان به سرقت رفته هم بايد وقت خود را براي رفت و آمد به كلانتري يا اداره آگاهي بگذارند،‌ هم مشخص نيست آيا سارق يا سارقان دستگير و اموالشان به آنان بازگردانده خواهد شد، يا نه؟

ع. يناقرف ـ تهران

جمهوری اسلامی 9 دی


..............................................................................................................


توضیح ضروری

دوستان گرامی از حضور پر مهرتون سپاسگزارم

بنا به دلایلی سیستم منزل قطع است. الان هم

از کافی نت مطلب گذاشتم. از حضور کمرنگم عذرخواهی می کنم.

عذرخواهی

       

       سلام

      

       دوستان و بازدیدکنندگان گرامی به دلیل قطع سیستم


       تا اطلاع ثانوی قادر به حضور در وبلاگتان نیستم.


       الان هم از کافی نت این پست را گذاشتم. از همه عزیزان عذرخواهی می کنم.


موفق باشید


یادداشت خبرنگار اجتماعی اطلاعات هفتگی (بیکار ی یا دستفروشی در مترو؟)





مجله اطلاعات هفتگی 27 آذر92 ص5

کفاش زحمتکش



 مجله اطلاعات هفتگی 27 آذر 92

یارانه


گويا قرار است مسئولان به جاي پرداخت يارانه‌هاي نقدي، كالابرگ توزيع كنند. بسياري از خانواده‌ها به دليل مشكلات اقتصادي، بدهكاري و گرفتاري‌هايي كه دارند، يارانه نقدي را براي پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن كه به طور تصاعدي محاسبه مي‌شود، كنار مي‌گذارند. بعضي‌ها هم به محض اين كه پيامك واريز يارانه‌هاي نقدي به گوشي تلفن همراهشان ارسال مي‌شود،‌ مقابل عابر بانك‌ها صف مي‌‌كشند تا بتوانند پولشان را دريافت كنند و به زخمي بزنند. از دولت عدالت محور كه با نيت خيرخواهانه شروع به كار كرده و تا به حال تلاش‌هاي فراواني براي رونق اقتصادي كشور انجام داده، تقاضا داريم يارانه‌هاي نقدي را قطع نكنند، هنوز روي دست مردم كالابرگ‌هاي سال‌هاي گذشته باقي مانده و كارايي ندارد. كشوري كه صاحب سرمايه عظيم ملي نفت است، بايد بيش از اين‌ها به فكر شهروندانش باشد و حمايت‌هاي بيشتري از مردم كند تا كمتر شاهد فقر و بي‌عدالتي در جامعه باشيم.

ع. يناقرف - تهران 


جمهوری اسلامی 27 آذر92 ص5

روزنه امید!


بي‌فرهنگي زباله‌اي!
شهرداري در بسياري از نقاط مخازن زباله تعبيه كرده تا مردم زبا له‌ها را در آن‌ها بگذارند. متأسفانه عده‌اي به جاي اين كه زباله‌ها را درون مخازن قرار دهند، در اطراف آن يا در مكان‌هايي كه مخزن زباله نيست، مي‌گذارند كه نشان از بي‌فرهنگي در مورد پاكيزگي محيط است. آيا تمام موارد جزئي هم بايد از رسانه‌هاي همگاني به مردم اطلاع‌رساني شود؟

يناقرف - تهران

روزنه‌ اميد!
دولت عدالت‌محور توانست با اقدامات مفيد خود، نرخ ارز، دلار و سكه را كاهش دهد. اميدواريم براي كاهش قيمت مايحتاج عمومي مانند گوشت، مرغ، برنج، روغن و لبنيات كه از لحاظ قيمت رشد چشمگيري داشته، اقدام‌هاي ارزنده‌ و در خور توجهي انجام دهد و روزنه اميد را در مردم زنده كند!

علي - تهران


جمهوری اسلامی 26 آذر92 ص5

خسته ام

مهریه های سنگین، تضمین چی؟


مهريه‌هاي سنگين و آنچناني و قبول آن از سوي داماد كه متعهدش مي‌كند و به محض درخواست عروس، بايد آن را بدون هيچ كم و كاستي پرداخت كند، معضلي شده است.
متأسفانه اين روزها مهريه‌هاي سنگين براي برخي خانم‌ها به كالاي تجاري تبديل و موجب مشكلات فراوان براي مردان اين مرز و بوم شده، به طوري كه برخي به محض مشكلات خانوادگي، به دادگاه خانواده مراجعه و مهريه خود را به اجرا مي‌گذارند. كاش قبل از شروع زندگي مشترك، دختران واقع‌بين‌تر باشند. اميدواريم مسئولان براي پيشگيري از اضطراب ناشي از مهريه‌هاي سنگين و رفع اين معضل، چاره‌اي اساسي بينديشند و صدا و سيما هم به عنوان رسانه ملي و همگاني براي ازدواج آسان، خانواده‌ها را از سخت‌گيري‌ پيرامون مهريه‌هاي سنگين و عواقب آن آگاه كنند.

علي اكبر فرقاني ـ تهران


جمهوری اسلامی 25 آذر 92 ص5

شکنجه در مترو


آقاي شهردار! آقاي فرماندار! آقاي استاندار! آقاي...! پيشنهاد مي‌كنم به جاي خودروي شخصي، فقط يك بار مانند بقيه مسافران در پيك ترافيك، از چند خط مترو از ابتدا تا انتها سفر كنيد و ببينيد مسافران چگونه هل دادنها و فشار و ازدحام داخل واگن‌ها و گرماي طاقت‌فرسا و بوي نامطبوع عرق بدن را تا زمان رسيدن به مقصد تحمل مي‌كنند. نيازي هم به گفت‌ و گو با مسافران براي پيگيري مشكلاتشان نيست، چون هنگام سفر خود به خود متوجه بسياري از مشكلات خواهيد شد و در مي‌يابيد كه مسافران چگونه مورد شكنجه قرار مي‌گيرند! وقتي به واقعيت‌ پي برديد، اميدواريم براي رفع مشكلات مردم چاره‌اي اساسي بينديشيد.

علي اكبر فرقاني ـ تهران


چمهوری اسلامی 24 آذر92 ص5

تماس بگیرید لطفا

آقای محترم

میشه لطف بفرمایید باهام تماس بگیرید یا اس بدهید باهاتون تماس بگیرم

و مثل دو تا مرد با هم صحبت کنیم؟ من تا شب به اینترنت دسترسی ندارم

                    اگر من آدم بدی هستم  و شما آدم خوب چرا فحش ناموسی می دهید؟


سخنی با مخاطب خاص؛ فریبرز!

               سخنی با مخاطب خاص؛ فریبرز!

              سلام ـ  میشه لطفاً بدون هیچ حاشیه ای به اصل موضوع


بپردازید و بگین قضیه چیه؟


   تا ما هم کاملا در جریان امر قرار گیریم؟


قلیون!


بايگاني سرريز از اطلاعيه


رسانه‌هاي گروهي از قول مسئولان تاكنون اطلاعيه‌هايي را درباره تعطيلي قهوه‌خانه‌ها (چايخانه‌ها) به چاپ رسانده‌اند. هر بار به نوعي، برخي مخالفت مي‌ورزند و از سوي ديگر بعضي قهوه‌خانه‌ها چند روز تعطيل مي‌شود ولي پس از مدت كوتاهي، دوباره درهاي آن‌ها به روي مشتريان پر و پا قرص گشوده مي‌شود و اطلاعيه‌ها هم به بايگاني مي‌پيوندد! و دوباره قهوه خانه‌داران هم قيمت‌ها را افزايش مي‌دهند و مشتريان هم كه براي رفع اوقات بيكاري جاي ديگري سراغ ندارند، همچنان مشتريان همان قهوه‌خانه‌هاي سنتي و غيرسنتي هستند! در چند روز گذشته درباره قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌هاي سنتي مطالبي در مطبوعات چاپ شد كه خبر از تعطيلي آن‌ها مي‌داد. قصد نگارنده از نوشتن اين مطلب، حمايت از قهوه‌خانه‌داران نيست، بلكه به طرفداري از جوانان است كه مرا مجبور به انعكاس اين مطلب كرد. 
بسياري از جوانان تمايل دارند رشته ورزشي مورد علاقه‌شان را حرفه‌اي يا نيمه حرفه‌اي يا از روي سرگرمي ادامه دهند، اما شهريه در باشگاه‌هاي ورزشي - كه هيچ نظارتي از سوي صنف انجام نمي‌گيرد - بدون ضابطه و گران است. به عنوان نمونه پسرم به اتفاق يكي از دوستانش در يكي از باشگاه‌هاي ورزشي تهران، ابتداي بزرگراه شهيد محلاتي، ثبت‌نام كرد، اما در آنجا با اين كه مربي داشت، ولي براي آموزش عموم نمي‌آمد تا شهريه جدا براي كلاس‌هاي خصوصي بگيرد. روي سخنم با مسئولاني است كه تصميم دارند قهوه‌خانه‌ها را تعطيل كنند، آيا مكان‌هايي براي اوقات فراغت جوانان راه‌اندازي كرده‌ايد كه آنان مبادا از جلوي در قهوه‌خانه‌ها به سوي ناكجاآباد و مواد مخدر و مشروب الكلي نروند؟ اميدوارم قبل از هر تصميمي، ابتدا تمامي جوانب به خوبي بررسي و سنجيده شود و سپس برنامه "بستن‌ها و ببندها" به اجرا گذاشته شود؛ البته بهتر آن كه به جاي بستن قهوه‌خانه، يك باشگاه رايگان دولتي بگشاييم و انتخاب را به عهده جوانان بگذاريم.


علي اكبر فرقاني - تهران


جمهوری اسلامی 21 آذر 92 ص5

فقط با رمز می توانید ببینید!

ادامه

با رمز

فقط

برای با جنبه ها!

ادامه نوشته

میوه

 

حق انتخاب با مشتري يا غرفه‌داران؟!

ميوه‌فروشي‌هاي وابسته به سازمان ميادين و شهرداري تهران، ميوه‌ها را درهم و با مقدار زياد به مشتريان مي‌فروشند. مشتري بايد براي خريد، خود تصميم‌ بگيرد و به راحتي بتواند ميوه مورد نيازش را به هر مقدار كه مي‌خواهد تهيه كند. كارگران بسياري از غرفه‌ها نيز اغلب بداخلاق هستند و به سفارش مشتري توجهي ندارند، به عنوان مثال وقتي مشتري مي‌گويد يك كيلو پرتقال مي‌خواهم، 3 كيلو مي‌دهند و در اعتراض مشتري توجهي ندارند. نبود نظارت بر غرفه‌داران هم مزيد بر علت است و كارگران و مسئولان اين گونه‌ غرفه‌ها هر طور دلشان خواست با مشتريان رفتار مي‌كنند. راه‌اندازي اين‌گونه مراكز قطعاً براي رفاه مردم است، اما بايد نحوه برخورد صحيح با مشتري به تمام غرفه‌داران آموزش داده شود و درصورت تخلف، با آنان به طور قانوني برخورد كنند.

عرفان ـ تهران

از ميدان امام حسين(ع) تا ميدان بهارستان!

ميدان امام حسين(ع)، خيابان‌هاي هفده شهريور و مجاهدين اسلام تا ميدان بهارستان، بدون در نظر گرفتن شرايط ساكنان و مردم و تنها با سليقه شخصي برخي مسئولان، مورد تخريب و به اصطلاح بازسازي قرار گرفته است كه باعث مسدود شدن برخي كوچه‌ها و خيابان‌ها و بلوك‌‌گذاري وسط خيابان مجاهدين اسلام و مشكلات فراوان از جمله رفت و آمد مردم شده است.‌اي كاش شهرداري تهران در خيابان هفده شهريور و مجاهدين اسلام، صندوق انتقادات و پيشنهادات نصب كند و نظرات مردم را جويا شود.

ع. ف تهران

جمهوری اسلامی

20 آذر92 ص5

مسخره!

برای رفع مشکلات دوستان

به آن ها کمک کنیم

نه این که او را مسخره کنیم!

طنز و فکاهی


جاي طنز و فكاهي در مطبوعات خالي است 


جاي طنز و فكاهي در مطبوعات خالي است. سال‌هاي گذشته مجله گل‌آقا به مديرمسئولي زنده‌ياد كيومرث صابري جايگاه ويژه‌اي بين مردم و مسئولان داشت، در پي درگذشت آن مرحوم كمتر شاهد نشريات طنز و فكاهي در كشور هستيم. تلويزيون هم بيشتر برنامه‌هايش به مصاحبه‌ يا پخش سخنراني‌هاي كسالت‌بار تبديل شده و خانواده‌ها براي اين كه لحظاتي شاد باشند، ترجيح مي‌دهند شبكه‌هاي ماهواره‌اي را ببينند، لذا پيشنهاد مي‌شود براي جبران اين كمبودها، مطبوعات صفحه‌اي را به طنز و فكاهي اختصاص دهند تا خانواده‌ها و علاقه‌مندان بتوانند از آن طريق مطالب طنز را مطالعه كنند. 

علي اكبر فرقاني ـ تهران


جمهوری اسلامی 18 آذر 92 ص 5

پیشکسوت روزنامه نگاری هم دار فانی را وفاع گفت

درگذشت دکتر معتمدنژاد یکی از پیشکسوتان ، مدرسان و استادان


روزنامه نگاری کشور


http://media.irna.ir/1392/13920914/80937549/80937549-5284092.jpg

درگذشت نلسون ماندلا



"نلسون ماندلا" قهرمان مبارزه با آپارتايد و رئيس جمهوري پيشين آفريقاي جنوبي در سن 95 سالگي و پس از ده‌ها سال مبارزه مستمر عليه تبعيض نژادي درگذشت.

ما هم از آقای عابدی سپاسگزاریم

قدردانی آقای خلیل عابدی از دوستان
 
 
 
سلام عمو علی

جا دارد از شما دوست خوبم و تمام دوستان وبلاگی که از طریق کامنت و پیام و

تماس تلفنی ابراز همدردی نموده اند تشکر و قدردانی نمایم ، خدای را شکر و

سپاس که چنین دوستان با محبتی در دنیای مجازی نصیبم شده است ، امید که

توفیقی و سعادتی نصیبم گردد که خوبی عزیزان را جبران کنم .

موفق و موید و منصور باشید ، التماس دعا .

تگرگ

          قدردانی ویژه از ستایا خانم


           مدیر گرانقدر وبلاگ تگرگ

                     

               لطفا برای خرید شارژ و پرداخت قبض های آب، برق، گاز و  تلفن      

          پایین کلیک کنید!              

تگرگ ـ ستایا

              

دوربین های تیزبین

*نخاله‌ها جمع‌آوري وزمين باير آسفالت شد!
بالاخره باگذشت مدتي از درخواست ساكنان بزرگراه شهيد محلاتي، ابتداي خيابان تكيه اكبرآبادي شمالي مبني بر جمع‌آوري نخاله‌هاي ساختماني و آسفالت اين محل، مسئولان نخاله‌ها را جمع‌آوري و محل ياد شده را آسفالت كردند، از كارمندان پرتلاش روابط عمومي شهرداري منطقه14 به دليل پيگيري اين موضوع قدرداني مي‌كنيم.
عرفان - تهران
*ايمني گران و دوربين‌هاي تيزبين!
عده‌اي از مردم كه موتورسيكلت ندارند، از اين كه مأموران راهنمايي و رانندگي به تخلف موتورسيكلت‌رانان رسيدگي نمي‌كنند، گلايه‌مندند و درخواست رسيدگي دارند، در حالي كه در بيشتر مكان‌ها و حتي كوچه‌ پس كوچه‌هاي شهر دوربين نصب شده وبه راحتي از تخلف موتورسيكلت‌ها و خودروها عكس مي‌گيرد. به عنوان نمونه، پسرم موتورسيكلت‌سوار است و براي استعلام خلافي، به يكي از مراكز پليس +10 رفت و دريافت كه 540هزار تومان جريمه شده، وبيشتر جريمه‌هايش نيز از نداشتن كلاه ايمني است. اما وقتي براي خريد كلاه كاسكت به خيابان ري رفتيم، كلاه‌هاي معمولي بيش از 50هزارتومان بود. گراني كلاه ايمني موجب شده كه برخي از موتورسيكلت‌رانان از گذاشتن كلاه خودداري كنند، غافل از اين كه دوربين‌هاي تيزبين تخلف آنان را عكس مي‌گيرد و ثبت مي‌كند!
علي - تهران



جمهوری اسلامی 12 آذر92 ص5
http://www.jomhourieslami.com/1392/13920912/13920912_06_jomhori_islami_goonagoon_0001.html

همدردي با زلزله‌زدگان

همدردي با زلزله‌زدگان 

بلاياي طبيعي ازجمله سيل و زلزله، خانه‌ها را ويران و عده‌اي را بي‌خانمان مي‌كند و جان تعدادي را مي‌گيرد. اين بار به دليل زمين لرزه‌اي كه در دشتستان بوشهر اتفاق افتاد متأسفانه هشت نفر كشته و 145 نفر زخمي شدند كه لازم است ضمن ابراز همدردي با بازماندگان حادثه، مسئولان جمعيت هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران و نهادهاي مسئول، براي اسكان و ساماندهي زلزله‌زدگان تلاش كرده و مردم هم كمك‌هاي انساندوستانه خود را براي اهدا به آن‌ها، به حساب سازمان هلال‌احمر واريز كنند تا ياري‌رساني به محرومان و بي‌خانمان‌ها در اسرع وقت انجام شود. 

علي‌اكبر فرقاني - تهران 

دنياي مجازي راآلوده نكنيد! 

خوشبختانه با پيشرفت علم و فناوري و دستيابي به رايانه و اينترنت، افراد مختلف با سليقه‌هاي متفاوت با ساخت وبلاگ و سايت از فضاي مجازي بهره‌مند شده‌اند. 

كاربران براي خود وبلاگ راه‌اندازي مي‌كنند و مطالب علمي و كارشناسي را به فراخور تخصص خود مي‌نويسند يا برخي براي سرگرمي مطالبي غير تخصصي در وبلاگشان مي‌گذارند تا معلومات و اندوخته‌هاي خود را در اختيار ديگران قرار دهند كه اين كار موجب اطلاع‌رساني و تبادل افكار عمومي مي‌شود، اما در ميان برخي وبلاگ‌داران يا بدون وبلاگ‌ها، عده‌اي بيكار به جاي استفاده بهينه از ابزار‌آلاتي كه در اختيار دارند، با نام و مشخصات وبلاگ ديگران براي كاربران كامنت‌هاي غيراخلاقي مي‌گذارند و با اين كارشان قصددارند صاحبان وبلاگ‌ها را بدنام و محيط مجازي را آلوده كنند. اميدواريم پليس فتا براي رفع مزاحمت‌هاي اين چنيني چاره‌اي بينديشد. 

يك شهروند - تهران 

11/9/1392 جمهوري صفحه 5

انالله و اناالیه راجعون


                مطلع شدم آقای خلیل عابدی یکی از  دوستان عزیزم که قبلا وبلاگ هم داشت


                و یکی از فرهنگیان و مدیران  با فرهنگ و پرتلاش یکی از مدارس غیرانتفاعی مهران 


                به دلیل درگذشت پدر همسرشان عزادار است و جامه سیاه به تن دارد.


                از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت و آمرزش و برای بازماندگان


                صبر و شکیبایی آرزومندم.

               


                  


             

سازمان ملي جوانان، جوانان را دريابد!

راه‌اندازي سازمان ملي جوانان، براي جوانان اين مرز و بوم چه كارهايي انجام داده است؟ يك جوان سالم، سري پر مغز دارد و پرتحرك است و متمايز از جواناني هستند كه به دنبال تهيه مواد مخدر براي رفع خماري و مشروبات الكلي براي خوش گذراني ناسالم هستند. آيا تا به حال سازمان ملي جوانان، اطلاعيه‌اي صادر و جوانان را دور هم جمع كرده تا به مشكلات آنان رسيدگي كند؟ آيا درباره روابط سالم دختر و پسر و ازدواج آسان طرح يا ابتكار تازه‌اي داشته و اطلاع‌رساني شده است؟ قطعاً اين طور نبوده، چه اگر بود، جوانان خود را سرخورده و سربار جامعه احساس نمي‌كردند. اميدواريم در دولت عدالت محور، توجه و رسيدگي به مشكلات جوانان مورد توجه جدي قرار گيرد و راه استخدام و شرايط ازدواج آنان به راحتي فراهم شود. 

علي اكبر فرقاني - تهران

جمهوری اسلامی

 دهم آذر 92 ص 5


http://www.jomhourieslami.com/1392/13920910/13920910_06_jomhori_islami_goonagoon_0002.html



 

نادانی تا چه حد؟!

     

                        نادانی تا چه حد؟!


                         یک نادان بلانسبت دوستان مانند گوسفند پیدا شده


                         و با نام من برای دوستان کامنت های بی شرمانه ای 


                         می گذارد. خوشبختانه دوستانی که وبگذر دارند، متوجه


                         شدن که از طرف من نیست. امیدوارم این احمق که بویی


                         از انسانیت نبرده  سزای اعمالش را هر چه زودتر ببینه


                   خودش و خانواده اش را به خدا واگذار می کنم


                          اگر به خدا ایمان و اعتقاد داشته باشه